Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στις σχολικές εξετάσεις, του θεσμού που είχε εφαρμοστεί πρώτη φορά το 2014 επί υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου αλλά καταργήθηκε το 2015 από την πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, εισηγείται τώρα ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, καθηγητής Αντώνης Λιάκος. Το υπόμνημα του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνη Λιάκου υποβλήθηκε στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.
Το υπόμνημα προτείνει:
Τετραετές Γυμνάσιο : Φοίτηση τεσσάρων ετών στο Γυμνάσιο και ακολούθως εισαγωγή στο Λύκειο.
Τράπεζα Θεμάτων : Επιστροφή του θεσμού της «τράπεζας θεμάτων» για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου. «Τα θε?ματα των εξετα?σεων της Α’ Λυκει?ου θα ορι?ζονται κατα? ε?να με?ρος απο? τους διδα?σκοντες και κατα? ε?να με?ρος θα αντλου?νται απο? τρα?πεζα θεμα?των», αναφέρει το υπόμνημα χαρακτηριστικά.
«Τα θε?ματα, αρχικα? τουλα?χιστον και ως μεταβατικη? φα?ση, θα ορι?ζονται απο? μι?α κεντρικη? επιτροπη? εξετα?σεων για ο?λη την Ελλα?δα, για να διασφαλιστει? το αδια?βλητο των αποτελεσμα?των. Στα επο?μενα χρο?νια θα ει?ναι εφικτο? να ει?ναι διαφοροποιημε?να για κα?θε σχολει?ο η? περιφε?ρεια, με διασφα?λιση φυσικα? του αδια?βλητου και της στα?θμιση?ς τους. Αυτο? θα γι?νεται με χρη?ση κεντρικη?ς τρα?πεζας θεμα?των και αλγορι?θμου για την παραγωγη? των διαγωνισμα?των. Η τρα?πεζα θεμα?των θα εμπλουτι?ζεται διαρκω?ς με θε?ματα που θα κατατι?θενται απο? ο?λους τους διδα?σκοντες στην Ελλα?δα και θα ει?ναι υπο? την παρακολου?θηση της Κεντρικη?ς Επιτροπη?ς Εξετα?σεων, με τη βοη?θεια κατα?λληλου λογισμικου? (ταξινο?μηση κατα? θε?μα, συγγραφε?α, δυσκολι?α, λε?ξεις κλειδια?, ε?λεγχο μοναδικο?τητας, ε?λεγχο πνευματικω?ν δικαιωμα?των κλπ)» εξειδικεύει για το θέμα ο κ. Λιάκος στην πρότασή του.
Εθνικό Απολυτήριο : Θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου, βάσει του οποίου θα γίνεται η επιλογή των υποψηφίων φοιτητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Δηλαδή, δεν θα υπάρχει ούτε βαθμός πρόσβασης ούτε μηχανογραφικό δελτίο προς συμπλήρωση από τους μαθητές.
Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.
Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ από την πλευρά τους, θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα.
Ωστόσο σε κάποια τμήματα, τα λεγόμενα υψηλής ζήτησης, όπως νομικές και ιατρικές ακόμη και το 99% της μοριοδότησης για την είσοδο θα προέρχεται από το περιεχόμενο του Εθνικού Απολυτηρίου.
Πιστοποιητικό Σπουδών : Για όσους μαθητές δεν καταφέρουν να πάρουν το εθνικό απολυτήριο προβλέπεται ένα «πιστοποιητικό σπουδών» στο οποίο θα πιστοποιείται τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων. Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.
Διαβάστε εδώ όλο το Υπόμνημα για την Παιδεία από το iefimerida.gr