Υπήρχαν κάποιοι που με αγαθοσύνη και αφέλεια περίμεναν πως μετά το πολυαναμενόμενο πόρισμα Καρώνη του Ε.Μ.Π. θα έπαυαν οι κραυγές για το δυστύχημα των Τεμπών και η συζήτηση θα προσγειωνόταν στα ουσιαστικά θέματα που προέκυπταν από την τραγωδία. Υπέθεταν φαίνεται πως το επιστημονικό κύρος του Πολυτεχνείου και του συγκεκριμένου Καθηγητή θα συνεπαγόταν ότι, έπειτα από τον ορυμαγδό πορισμάτων, απόψεων και γνωμών, θα έκλεινε τη συζήτηση για τα αίτια της πυρόσφαιρας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Ταυτόχρονα με το πόρισμα Καρώνη δόθηκε στη δημοσιότητα το παράλληλο ειδικό πόρισμα Τσακιρίδη (επίσης Καθηγητή του Ε.Μ.Π) το οποίο αποδείκνυε πως στην εμπορική αμαξοστοιχία δεν υπήρχε κανένα στοιχείο καύσης και φωτιάς. Η θέση αυτή γίνεται αποδεκτή και από το πόρισμα Καρώνη.
Θα έλεγα πως αυτή και μόνο η διαπίστωση αρκεί για να εξαχθούν συμπεράσματα. Γιατί είναι ηλίου φαεινότερον πως η θεωρία περί μεταφοράς παράνομου εύφλεκτου υλικού, το οποίο προκάλεσε τη φωτιά και την πυρόσφαιρα, καταρρίπτεται με πάταγο. Και μάλιστα , ανεξαρτήτως των ανευρεθέντων, με καθυστέρηση, video της αμαξοστοιχίας. Συνακόλουθα καταπίπτει και η φιλολογία για μπάζωμα ώστε να αποκρυβούν στοιχεία και το άθλιο σύνθημα για έγκλημα. Εκτός κι αν κάποιος ευφάνταστος υποστηρίξει τώρα ότι κάποιος που βρισκόταν στην επιβατική αμαξοστοιχία μετέφερε κάποιους τόνου εύφλεκτου υλικού στη... βαλίτσα του.
Από κει και πέρα δε διαθέτω γνώσεις μηχανικού και αποφοίτου Πολυτεχνείου ώστε να μπορώ να αναλύσω και να καταλάβω επακριβώς τα πειράματα και τους συλλογισμούς του κ. Καρώνη. Το θέμα είναι πως ένας διεθνούς φήμης επιστήμονας και όχι οι σκιτζήδες πραγματογνώμονες με τα... καμινέτα κατέληξε στη βάση πειραμάτων και διεθνούς βιβλιογραφίας, στη συμμετοχή των ελαίων σιλικόνης στον σχηματισμό της πυρόσφαιρας, όπως είχαν υποστηρίξει και αρκετοί άλλοι προηγουμένως.
Μπορεί να μη διαθέτω γνώσεις μηχανικού έχω, όμως, στοιχειώδη λογική ώστε να αντιλαμβάνομαι πως έπειτα από αυτά τα πορίσματα θα έπρεπε πλέον η συζήτηση για το δυστύχημα των Τεμπών να αφήσει πίσω τα μυθεύματα και να προσγειωθεί στα ουσιαστικά: τις ολέθριες ευθύνες σταθμάρχη και προσωπικού για τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, τα διαχρονικά χάλια του ελληνικού σιδηροδρόμου και γενικότερα του Δημοσίου, τις πολιτικές και άλλες ευθύνες για την καθυστέρηση εφαρμογής της σύμβασης 717 και πως όλα αυτά θα αναταχθούν το συντομότερο.
Επειδή, βέβαια, λογική μπορεί να διαθέτω αλλά αγαθιάρης και αφελής δεν είμαι δεν περίμενα πως όσοι οργάνωσαν ή/και συνέβαλαν στη μεγάλη σκευωρία με αφορμή το τραγικό δυστύχημα θα έβγαζαν επιτέλους τον σκασμό ή, πολύ περισσότερο, θα έκαναν αυτοκριτική για το δηλητήριο που διοχέτευσαν στην ελληνική κοινωνία για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Από το σημείο αυτό, όμως, έως τις αντιδράσεις στο πόρισμα Καρώνη κομμάτων της αντιπολίτευσης, του εμετικού στρατού τους στα social media και ιδιαίτερα της κ. Καρυστιανού με τη (μηνύσιμη) ανάρτησή της, η απόσταση είναι τεράστια που μόνο τραγικά αμετανόητοι έμποροι του πόνου μπορούν να διανύσουν.
Κι αυτή η συμπεριφορά είναι ένας επιπλέον λόγος για να κινηθεί δραστήρια η Δικαιοσύνη ώστε όσοι εν γνώσει τους διέσπειραν fake news και θεωρίες συνωμοσίας για το δυστύχημα των Τεμπών να τεθούν προ των ευθυνών τους. Πέραν αυτού όμως Δικαιοσύνη και Υπηρεσίες Ασφαλείας είναι επείγον να διερευνήσουν τις σκοτεινές διαδρομές στα social media που οδήγησαν μέσω και εξωχώριων -απ’ ότι φαίνεται- bots στην τεράστια διάδοση όλων των προηγουμένων.
Ειδάλλως θα μείνουμε εκτεθειμένοι και σε νέες αντίστοιχες απόπειρες.
Το κείμενο είναι επεξεργασμένο με βάση αρχική ανάρτηση στο fb